Bokning- och avbokningsregler för spelare på Larssons Golfbana / Björkenäs GK

Bokningsregler:

• Vid bokning gäller att spelare ska identifieras med Golf-ID.
  • Bokning sker via Min Golf och en bokning gäller för 12 hål med start på hål 1.
  • Bokning av tid skall ske innan spelets början och ev greenfee betalas innan spelets början.
  • Medlemmar och gäster kan boka 5 starttider, 90 dagar i förväg.
  • Spelaren ansvarar själv för att kontrollera att bokningen är bekräftad, och korrekt innan spel.

Avbokningsregler:
Starttider ska avbokas senast 30 minuter före start via Min Golf.
Avbokning till reception kan endast ske under ordinarie öppettider per telefon (inte e-post).
Avbokning senare än 30 minuter återbetalas ej och hanteras som no-show.

No show: (kommer ej till bokad starttid)
Medlem/greenfee-gäst som inte kommer till bokad starttid eller inte har bokat av enligt avbokningsreglerna debiteras aktuell greenfee som måste betalas innan ny tid går att boka.

Spel utan bokad tid
Medlem som spelar utan bokad tid debiteras med aktuell greenfee som måste betalas innan ny tid går att boka.

Greenfee-gäst som spelar utan bokad tid debiteras med dubbel aktuell greenfee.

Spel utan erlagd greenfee
Greenfee-medlem/gäst som spelar utan erlagd greenfee debiteras med dubbel aktuell greenfee.

Avstängning
Spelare (medlemmar och greenfee-gäster) som vid upprepade tillfällen bryter mot andemeningen i våra boknings- avbokningsregler stängs av från bokning och spel. Ev hemmaklubb meddelas.

error: Content is protected !!